כל מה שחשוב לדעת לפני פתיחה של עסק

יש אנשים שבמקביל לעבודה שלהם במקום מסודר כשכירים הם מעוניינים להקדיש גם זמן ותעסוקה לתחביב או עסק קטן שיאפשר להם להגדיל את ההכנסות שלהם אך לא יהיה ההכנסה העיקרית של משק הבית. פתיחת עסק קטן היא הפתרון לכך. גם אם מדובר בהכנסה נמוכה היא עדיין תהיה חייבת בדיווח לרשויות וכמובן שצריך יהיה להנפיק ללקוחות את המסמכים הנדרשים לאחר התשלום – חשבונית או קבלה. לשם כך העסק צריך להיות מופעל בצורה חוקית ומוסדרת וצריך לדווח על ההכנסה הצפויה לאורך שנת המס. מי שרוצה קודם כל להבין מה עליו לעשות או שהוא כבר רוצה לפעול בעניין – מומלץ לו להיות מלווה על ידי איש מקצוע.

מה צריך לעשות בשביל פתיחת עסק קטן?

מה שחשוב בעצם פתיחה של העסק היא ההודעה לרשויות המיסים על תחילת הפעילות על מנת שיידעו ועל מנת שיוחלט על גובה המיסים שבעל העסק ישלם. ככל ומדובר בעסק קטן בדרך כלל גם תשלומי המיסים יהיו נמוכים בהתאם. צריך להגיע למשרדי מס הכנסה של אזור המגורים כדי לפתוח את העסק ולאחר מכן לעדכן את המוסד לביטוח לאומי. מומלץ להכיר משרד רואי חשבון ויועצי מס שילווה את העסק ויסייע לבעל העסק בכל התקשורת עם רשויות המיסים, יבהיר לו את המשמעויות השונות ויסייע לו בכל עניין שקשור לתשלומי המיסים שחלים על העסק.

החשיבות של פתיחת עסק בצורה מסודרת ונכונה

אף אזרח מן השורה לא רוצה לפעול בצורה שאינה חוקית, מה שיגרום לו לתסבוכת מול גופי המדינה ואין זה מומלץ או נעים. גם אם יש אנשים שפועלים ללא פתיחה מסודרת – אין זה מומלץ וזה גם מהווה דוגמה אזרחית מאד רעה. הדבר הנכון לעשות הוא לפעול בצורה חוקית, לדווח לרשויות המיסים על תחילת הפעלתו של העסק ולקבל מאנשי מקצוע את כל ההנחיות בנוגע לאיך ולמה צריך לעשות.

רוצים לדעת כל מה שצריך על פתיחת עסק? פנו אל משרד רו"ח מור ראובן בהרצליה וקבלו את המענה המדויק והנכון ביותר למקרה שלכם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

ניכוי מס במקור

מה זה ניכוי מס במקור? כל בעל חברה או עוסק מורשה סביר שנתקל, ולפחות פעם אחת, במונח "ניכוי מס במקור". מונח זה מתייחס לאחוז המס שנקבע על ידי רשויות המס

קרא עוד >>
פתיחת תיק במס הכנסה

החלטתם על פתיחת עסק? אם כן, חשוב שתתנהלו נכון, כבר בשלבים הראשונים, כדי למנוע טעויות קריטיות בהמשך, שעשויות לעלות לכם ביוקר. מי שפותח עסק עליו לפנות לשלוש רשויות שונות: למע"מ,

קרא עוד >>