החזר מס הכנסה לשכירים

כל שכיר ישראלי נדרש לשלם מדי חודש מס. הבעיה מתחילה כאשר מבינים כי כ-90% מבין השכירים, על פי לא מעט הערכות, משלמים מבחינה מעשית מס בשיעור גבוה יותר ממה שהם אמורים.

הפערים מסתכמים לא פעם באלפי שקלים, אותם ניתן להחזיר במסגרת בקשה לקבלת החזרי מס לשכירים.

אז מתי ניתן לקבל החזרי מס הכנסה לשכירים?

כיצד מבצעים את הבקשה בפועל?

ומדוע מומלץ להיעזר בגורמים הבקיאים בתחום?

הגורמים המביאים לתשלום מס עודף

במקרה בו ניתן לקבל החזר מס לשכירים, כאמור, הוא מצב בו נעשתה טעות בחישוב המס לרעתו של העובד, מה שהביא לתשלום מס עודף מצדו. תרחיש הגיוני המביא לכך הוא זה בו מתעלמים מנקודות זיכוי המגיעות לאדם מסוים, אשר מביאות לצמצום משמעותי של המס שהוא משלם עבור הכנסותיו.

יש אנשים שלא מודעים לעובדה שהם זכאים לנקודות זיכוי לאחר סיום השירות הצבאי או קבלת תואר אקדמי, למשל, כאשר גם המצב המשפחתי, מקום המגורים (יש הרי יישובים שמגורים בהם מקנים הטבות מס) ופרמטרים אחרים הנוגעים אליהם נכנסים לתמונה.

מצב בו המעסיק אינו מדווח על נתוני העובד באופן נכון עלול להביא לכך שהזיכוי לא יפעל למעשה עבורו.

ייתכן מאד, בהמשך לכך, כי במקום העבודה או ברשויות המס יהיו חסרים פרטים הנוגעים לאותו אדם, ואשר עשויים להשפיע על המס שהוא משלם.

קופות הגמל והביטוחים עבור בני הזוג, העבודה של בן או בת הזוג, משך הזמן הספציפי בשנה בו כל אחד מבני הזוג עבד או אפילו תרומות שהשכיר העניק הם חלק מהמשתנים שצריך לבדוק לצורך בחינת החזרי המס.

את החזר המס ניתן לקבל גם כאשר עובדים במספר מקומות תעסוקה, בו זמנית, מבלי שמבצעים תיאום מס: ללא ביצוע התיאום, המס שנגבה הוא בהתאם למדרגה הגבוהה ביותר, כך שניתן בתום שנת המס להגיש בקשה לקבל את המס העודף בחזרה.

מצב נוסף הוא זה בו העובד אינו עובד בחלק משנת המס, בין אם עקב התפטרות ובין אם עקב פיטורין, וזאת מכיוון שהמס מחושב תוך נקודת הנחה שהשכר לאורך השנה יישאר דומה, פחות או יותר.

הליך הגשת הבקשה

החזר מס לשכיר ניתן לקבל עד שש שנים אחורנית, כאשר לאחר פרק זמן הגדול מכך חלה התיישנות שלמעשה מביאה לכך שהכספים יורדים לטמיון.

השלב הראשוני שניתן לבצע הוא חישוב החזר מס ראשוני, כאשר משרד רו"ח הבקיא בכך יוכל לבצע את הבדיקה בשם הלקוחות, לעיתים ללא תשלום. כמובן שבעת בחירת גורם המעניק שירותי ראיית חשבון ושירותים פיננסיים אחרים, צריך לוודא שהוא בקיא בתחום ובתקנותיו עד רמת היסוד.

גם באתרי אינטרנט שונים ניתן למצוא סימולטורים שונים המאפשרים לקבל תמונה כללית לגבי החזרי מס הכנסה שניתן לקבל, אם בכלל, כאשר צריך לקחת בחשבון שהבדיקה הזו לא מחייבת ולא תמיד יורדת לכל פרטי הפרטים של המקרה.

זו יכולה להיות נקודת ההתחלה, שתאפשר להעריך אם יכול להיות כאן "קייס", אך לא החישוב על פיו יש לפעול.

את הבקשה לקבלת החזר מס ניתן להגיש רק בתום שנת מס קלנדרית, כאשר הבקשה מוגשת בלשכת פקיד השומה אשר האדם השכיר משתייך עליה.

על השכיר למלא את טופס 135, הדין וחשבון השנתי המקוצר, ולצרף לכך את טופס 106 מטעמו של המעסיק.

מסמכים או אישורים שעשויים להצביע על הזכאות לקבלת ההחזר, דוגמת מסמכים המצביעים על מקום מגורים או המצב המשפחתי, יכול לסייע.

חשוב לציין שאם מעוניינים לבקש החזר עבור מספר שנים, יש צורך בהגשה של בקשה נפרדת עבור כל אחת מהן.

החזר מס הכנסה לשכירים

בדיקת החזר מס הכנסה לשכירים

החזר מס הכנסה לשכירים ניתנים על ידי רשות מס הכנסה לאחר הגשת דו"חות שנתיים.  חישובי המס הם שנתיים ורק בסוף השנה יחושב הסכום המדויק בהתאם להכנסה השנתית הכוללת. החישובים כוללים אלמנטים שונים ובכלל זה ההכנסות, ההפרשות הסוציאליות, הזיכויים השונים הנחשבים כהוצאה מוכרת ועוד. את הטפסים ניתן להגיש עצמאית אבל רצוי לערב רואה חשבון היכול לסייע רבות בהכנת דו"ח משקף. משרד רואה חשבון – "מור ראובן" עוסק בתחום וניתן לקבל ממנו מידע רב.

החזר מס הכנסה לשכירים – זכות השמורה בחוק

החזר מס הכנסה לשכירים אפשרי כאשר מתברר כי הנישום שילם מס גדול יותר מאשר זה המוגדר בהוראות החוק. מס הכנסה וביטוח לאומי הינם המיסים החשובים והנפוצים ביותר. עובדים שכירים משלמים אותם במשכורותיהם על פי דרגות המס הקיימות ואלמנטים נוספים. תכנון מס אצל שכירים נחשב לפשוט, יחסית, בגלל שרוב המיסוי המשולם על ידיהם נערך במסגרת משכורותיהם. יחד עם זאת, קיימות הקלות והטבות המגיעות בסיטואציות שונות. יש כאלו שלא תמיד המעסיק ידע עליהם או אחרות שלא דווחו לו על ידי העובד עצמו  מחוסר ידיעה או בעקבות סיטואציות שחלקן נגרמו עקב שינוי שעשה או עבר בחיים.  ילד חדש שנולד לו היא דוגמה אחת לסיטואציה כזאת. נסיבות אחרות הן תרומה המוכרת בחוק שנתן, יציאה לחופשת לידה, עזיבת עבודה באמצע שנת המס שלאחריה לא נוצרו הכנסות משכר למשך תקופה מסוימת ונסיבות אחרות.

הכנסות שאינן משכר עבודה

קיימים מצבים נוספים בהם לשכיר יש הכנסות משותפות המגיעות מעבודה נוספת, מעסק נוסף, מנכס אותו הוא משכיר ועוד. המטרה  העיקרית של תיאום מס היא לאפשר לו לשלם את סך המיסים הנדרש, לקבל הקלות מס ולדרוש החזרי כספים המגיעים על פי החוק.

שירות החזרי מס הכנסה לשכירים מקצועי

משרד רואה חשבון – "מור ראובן" הינו בעל מוניטין בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי. מנהלו בעל ידע עשיר וניסיון רב ומכיר את כל החוקים הקיימים. מעבר לכך, הוא דואג להתעדכן בכל השינויים והחוקים החדשים. לכן, הוא רואה היטב את כל התמונה הרחבה המסייעת לו במתן שירות מיומן לכל לקוח.

נכון לכתיבת שורות אלו, הנתונים מעידים כי אינספור שכירים ישראלים, זכאים להחזר מס הכנסה בשיעור של 8000 שקלים בממוצע. יש מקרים שונים הממקמים אתכם בקבוצה הנחשקת, לה מגיע לקבל החזר מס הכנסה לשכירים. אם אתם חוששים כי נגרם לכם עוול, במידה ואתם מעוניינים לבחון את הנתונים שלכם ואם אתם צריכים עזרה, אנחנו כאן כדי לתת לכם מידע מפורט בנושא וכמובן, כדי לעזור לכם לקבל את המגיע לכם על פי חוק.

מי זכאים לקבל החזר מס הכנסה לשכירים?

כדי להבין טוב יותר את מערכת היחסים בין שכירים ובין מס הכנסה, אנחנו רוצים לקחת אתכם אל 'מאחורי הקלעים', של רשות המיסים הישראלית. אמנם, תמיד נדמה כאילו התשלום למס הכנסה הוא הכרח המציאות ותוצאה של החלטה שרירותית, נטולת כל היגיון. אבל האמת היא שלא כך הדבר. מדינת ישראל כתבה חוקים, על פי הם, מחשבים בכל שנה את שיעור גובה המס אותו רשות המיסים תיטול מאזרחי המדינה. חישוב שיעור המס נעשה על פי רמת ההכנסה של כל אזרח ועל פי הסטטוס המשפחתי שלו. ככל שרמת ההכנסה גדלה, כך תידרשו לשלם עוד כסף לרשות המיסים. אבל, המדינה גם קבעה הטבות במס, למי שעומדים בקריטריונים לנקודות זכאות. הורים לילדים קטנים לדוגמא או גרושים המשלמים מזונות, זכאים להטבה במס הכנסה. את רשימת נקודות הזכאות המלאה תוכלו לקבל אצלנו אבל אנחנו רק רוצים לציין כי לא פעם, יש פער, בין החישוב שנערך בתחילת שנת המס ובין הרגע בו שכיר זה או אחר, נכנסים לקבוצת הזכאים להנחה במס הכנסה. משום ששכירים משלמים מס הכנסה בכל חודש, בסיכום השנתי, נראה כי מדובר על מי ששילמו יותר כסף מהמחויב בחוק. אגב, שכירים העובדים שני מקומות, עלולים להפוך זכאים להחזר מס, במידה ושגו במילוי הטפסים לתיאום מס.

אז איך מקבלים את הכסף?

קודם כל, דעו כי אתם ממש לא צריכים להיות בזה לבד. אנחנו, משרד רואה חשבון ראובן מור נשמח לסייע. ביחד, נמלא דוח מסודר, נצרף את המסמכים הדרושים, כמו טופס 106 וטפסים המעידים על שינויים שחלו בחייכם הפרטיים וביחד, נעזור לכם להוכיח כי מגיע לכם לקבל את ההחזר הכספי מרשות המיסים. לאחר הגשת הבקשה, רשות המיסים תידון בבקשה שלכם ואם נמצאתם זכאים תקבלו את כספכם בחזרה. כאמור, אתם עלולים לגלות כי מגיע לכם לא מעט כסף, אל תוותרו עליו. דברו איתנו עוד היום.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

מה הוא מס שולי

רשויות המס קבעו מדרגות מס על פיהן נקבע גובה המס שאותו יידרש להעביר לרשויות בעל ההכנסה. מדרגות אלו מתייחסות לטווחים שונים של הכנסות ומשתנות בכל שנה. מס הכנסה שולי מתאר

קרא עוד >>
הכירו את רו"ח ראובן מור

רואה חשבון בהרצליה – רעננה – כפר סבא – השרון רואה חשבון ״מור ראובן״ מספק שירותי ראיית חשבונות במשך 40 שנים. המשרד הוא בין הותיקים באיזור השרון וממוקם בהרצליה. אנו מתמחים בשירותי

קרא עוד >>