שירותי הנהלת חשבונות

כל עסק, קטן או גדול, בכל תחום, נדרש להיעזר בשירותי ניהול חשבונות, המוצעים על ידי מנהל חשבונות מוסמך. שירותי הנהלת חשבונות כוללים התייחסות לפרמטרים רבים, מעבר לניהול ספרים או רישום התקבולים והתשלומים של העסק. שירותים אלה נותנים תמונת מצב מקיפה באשר למצבו של העסק והם פועלים בהתאם לחוקי המדינה. הם כוללים גם דיווחים שוטפים לרשויות המס, הנעשים באמצעות דו"חות רבעוניים ודו"חות שנתיים.

מה כוללים שירותי הנהלת חשבונות?

שירותי הנהלת חשבונות נדרשים, כאמור, על פי החוק במדינת ישראל לכל עסק, חברה וגם לעצמאיים. הם מתבססים על הוראות מס הכנסה, ניהול פנקסי חשבונות, תקנות ניהול ספרים ועוד. שירותי ניהול חשבונות מציעים מענה נרחב מאד ומגוון של שירותים. הנה כמה מהם: רישום התשלומים שביצע העסק, בהתאם לחשבוניות מס, רישום התקבולים שקיבל העסק, רישום המע"מ שנדבה או שולם על ידי העסק, ניהול ספרים מלא, רישום של מקדמות והעברת דיווחיים שוטפים למס הכנסה, ריכוז המסמכים הפיננסיים של העסק לרבות חשבוניות, קבלות ועוד, הפקת דו"חות שונים כמו רווח והפסד, מאזן בוחן, תזרים מזומנים ועוד, העברת תשלומים לספקים ולגופים שונים וגם הפקה של תלושי שכר והעברת המשכורות ישירות לעובדים. ישנם עסקים הנעזרים בכל השירותים המוזכרים מעלה וישנם כאלה הנעזרים רק בחלקם, למשל, שירות הפקת תלושי משכורת לעובדים הינו שירות מיוחד, המוצע פעמים רבות על ידי חשב שכר ולא על ידי רואה חשבון.

לשירותי הנהלת חשבונות במשרד רואה חשבון במרכז השרון   —  09-9583741

מדוע שירות זה חשוב כל כך?

בעזרת שירותים אלה ניתן לנהל פיננסית את העסק בצורה חכמה ונכונה יותר ולהגשים את מטרותיו. בעזרת מנהל חשבונות מקצועי, המציע את שירותי החשבונאות לעסק, אפשר לקבל תמונת מצב באשר להתנהלותו של העסק בכל פרק זמן נתון. מנהל חשבונות מוסמך מבצע זאת בהתאם לדרישות החוק ומרכז תחת קורת גג אחת את כל המסמכים הפיננסיים הקשורים להתנהלותו של העסק. באופן זה מתאפשרת התנהלות תקינה יותר וניתן לערוך מעקב שוטף, העוזר לבנות אסטרטגיה נכונה לעסק ובכך גם להגיע לרווחים גבוהים.

אילו סוגים של הנהלת חשבונות יש כיום ולמי מתאים כל סוג?

ישנם שני סוגים של שירותי הנהלת חשבונות, כשסוג השירות הנדרש לעסק נקבע על פי המדינה תוך התייחסות להיקף הפעילות שלו ורמת הכנסותיו. הנהלת חשבונות חד צידית היא סוג אחד, ואילו הסוג השני הוא הנהלת חשבונות כפולה. סוג הנהלת החשבונות הנפוץ ביותר כיום הוא הנהלת חשבונות כפולה, הרלוונטי לעסקים מורשים, לחברות וגם להתאגדויות. הנהלת חשבונות כזו כוללת רישום פעולותיו הפיננסיות של העסק לצורך קבלת תמונת מצב מקיפה על פעילותו. היא כוללת רישום ההכנסות וההוצאות שלו בכל חשבונותיו, רישום הנכסים הקשורים אל העסק ורישום התחייבויותיו. לעומת זאת, הנהלת חשבונות חד צידית כוללת רישום ההכנסות וההוצאות בלבד, ולכן היא מתאימה לעסקים קטנים.

מי מציע את השירות?

את שירותי הנהלת החשבונות מציע מנהל חשבונות מוסמך ומיומן. חברות גדולות וגם עסקים גדולים נדרשים לפנות למשרד כזה כדי להתמודד בהצלחה עם הנהלת החשבונות. בעוד שבעלי עסקים קטנים, שהיקף פעולתם קטנה במיוחד, יכולים לבצע את הנהלת החשבונות באופן עצמאי, כשמדובר בחברה גדולה או בעסק נרחב, הרי שנדרשת פעילות רבה מאד הקשורה לניהול החשבונות וגם דיוק והבנה רבה של הנושא. יש להכין ולהפיק דוחות באופן שוטף, יש לרכז כמות רבה מאד של חומר הקשור להתנהלותו הפיננסית של העסק ועוד. רק בעזרת משרד רואה חשבון המתמחה בכך ניתן לעשות זאת בהצלחה ולהימנע מטעויות מיותרות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

טעויות בפתיחת עסק עצמאי

לאחר שנים בהן התכניות היו קבורות עמוק בתוך המגירה, אתם מעוניינים לצאת לדרך. הבנתם כי זהו הרגע הנכון להגשים חלום ישן ולהתחיל בהליך הקמת עסק עצמאי. מטבע הדברים, אתם נחושים

קרא עוד >>
דו״ח מאזן בוחן

דו״ח מאזן בוחן הוא אחד הדוחות שלא כל אדם מן השורה יכל לספק ומתבקשת מעורבות של רואה חשבון. כל עסק, קטן וגדול כאחד, נדרש להעביר באופן דוחות המסכמים את פעילותו

קרא עוד >>
הכנת תכנית עסקית

פתיחת עסק, בלי קשר לתחום הפעילות או לגודל שלו, מצריכה מחשבה עמוקה, יחד עם מגוון רחב של פעולות "בירוקרטיות" שנדרש לבצע. הכנת תכנית עסקית מפורטת ככל האפשר היא צעד מרכזי

קרא עוד >>